Қарақалпақстан Республикасы және оның астанасы Нөкіс әлемдегі ең ерекше туристік бағыт болып табылады. Бұл бағытты 2015 жылдың «үздік ондығына» кіргізген әлем оқитын британдық The Telegraph газетінің анықтамасы екінші нөмірмен берілген. Ал The New York Times пен International Herald Tribune газеттерінің жексенбілік қосымшасындағы «Бос уақыт» рубрикасының авторлары 2009 жылдың жазында өнерден хабардар оқырмандарға «өлмес бұрын» Нөкіс музейіне баруға кеңес берді (міндетті түрде -өмірден бұрын-көремін) және бұл бірегей мұражай деп аталды, халық арасында Савицкий мұражайы немесе жай ғана Нөкіс мұражайы — Құмдағы Лувр деп аталады.
И.В.Савицкий атындағы Мәмлекетлик өнер музейи (қысқартылған аты – Қарақалпақ Мәмлекетлик өнер музейи, Нөкис көркем-өнер музейи) (Өзбек Савицкий номидаги Qoraqalpog’iston Respublikasi Davlat San’at Muzeyi) Өзбекстандағы ең үлкен музейлердің бірі. Мұражай коллекциясы ресейлік авангард шығармаларының коллекцияларының ішінде маңыздылығы мен көлемі бойынша әлемде екінші, сондай-ақ Азия аймағындағы ең үздік өнер жинағы деп танылған.
Мұражайды 1966 жылы көрнекті ғалым, этнограф және суретші және коллекционер Игорь Савицкий құрған. Мұражайдың құрылу және даму тарихы оның коллекциясы сияқты ерекше. И.В.Савицкий атындағы Қарақалпақстан Республикасы Мемлекеттік өнер музейінің коллекциясы бұрын-соңды болмаған қысқа мерзімде жинақталды. Савицкий бірнеше жылдың ішінде мұражайға орыс және түркістандық авангард бейнелеу өнерінің ең толық жинақтарының бірін, Қарақалпақстанның сәндік-қолданбалы өнерінің ең маңызды коллекцияларының бірін және бірегей археологиялық коллекцияны жинай алды. Ежелгі Хорезм экспонаттары Бұл фактінің әлемдік музей коллекцияларының тәжірибесінде теңдесі жоқ.
1984 жылы И.В.Савицкий қайтыс болғаннан кейін оның есімі мұражайға берілді. 1991 жылдан бастап мұражай бірінші халықаралық санатқа ие болды, бұл мұражайды Третьяков галереясымен, Ресей мұражайымен және Эрмитажмен бір қатарға қояды.
Мұражайдың заманауи коллекциясында 90 000-нан астам әртүрлі экспонаттар бар. Мұражай коллекциялары жалпы ауданы 7 мың шаршы метрге жуық 3 ғимаратта сақтаулы және экспозицияға қойылған. м Мұражайда 6 бөлім бар: бейнелеу өнері бөлімі; Археология бөлімі; Бұқаралық білім бөлімі; Халық қолданбалы өнері кафедрасы; Қалпына келтіру бөлімі, сондай-ақ есепке алу және сақтау секторы.
20-ғасырдың 20-40-шы жылдарындағы орыс авангард картиналарының коллекциясы, көлемі жағынан Санкт-Петербургтегі Орыс музейінің коллекциясынан кейін дүние жүзінде екінші орында тұрған Нөкіс музейіне дүниежүзілік атақ әкелді. «Шығармалары біздің залдарда ұсынылған көптеген авторлар (Роберт Фальк, Климент Редко, Любовь Попова, мүсінші Вера Мухина және Сара Лебедева) Еуропада жақсы танымал, —Музей экспозициясында суретші А.Волковтың және ең жақсы стилист Усто Муминнің (А.Николаев) шынайы жауһарлары, Өзбекстанда өмір сүрген белгілі импрессионист суретшілер — П.Бенковтың және З.Ковалевскаяның, У.Таңсықбаевтың және ертедегі туындылары қойылған. Рухы мен стилі жағынан авангардқа жақын Н.Қарахан, В.Рождественскийдің, Е.Коровайдың, М.Курзиннің, Н.Шевченконың тамаша картиналары. Көркем коллекция 20 ғасырдың басындағы орыс суретшілері П.Кузнецов, А.Куприн, Н.Ульяновтың туындыларымен безендірілген. Музей көрермендерді Қарақалпақстанның заманауи суретшілері – Ж.Изентаев, Б.Серікеев, Р.Матевосян, Ж.Құттымырадовтың туындыларымен таныстырады.
Қарақалпақ халқының сәндік-қолданбалы өнерінің коллекциясында түкті кілемдер, өрнекті тоқу, кестелеу, аппликация, теріге ою мен кестелеу, ағашқа ою және ою, зергерлік бұйымдар, металл бұйымдары, қолдан жасалған маталар сынды 70 мыңға жуық экспонат кіреді.
Мұражайда осы өлкені мекендеген халықтардың ежелгі және ортағасырлық өнер туындылары, сондай-ақ хорезмдіктердің Шығыс және Батыс елдерімен сауда-саттық және мәдени байланыстарынан сыр шертетін заттар қойылған. Зороастриялық терракоталық Анахита мүсіншелері – құнарлылық құдайы, оссуарийлер – кесене түріндегі арыстандардың, әйелдер мен еркектердің басы бейнеленген отқа табынушылардың қайтыс болған ата-бабаларының сүйектерін жерлеуге арналған ыдыстар – ең көне жәдігерлер. мұражай. 1-4 ғасырлардағы кейінгі көне дәуірге алма ұстаған қол түріндегі қола түйреуіш, дельфин бейнеленген сері мөрі бар күміс сақина, жүзім бұтасы бар әйелдің терракоталық мүсіні бар. Қола шамдар мен керамикалық бұйымдар жинағы – астық сақтауға арналған құмдар, құмыралар және бедерлі ою-өрнектермен безендірілген басқа да бұйымдар 12-13 ғасырларға жатады. Қарақалпақстанның сәндік-қолданбалы өнері бөлімі экспонаттарда көп бөлігі 19-ғасырдың екінші жартысы – 20-ғасырдың басына жататын туындылар қойылған. Оның ішінде көшпелі халықтардың жорықтарда пайдаланған ағаштан, теріден жасалған бұйымдар – күміспен әшекейленген ер-тоқым, ыдыс-аяқ салатын жәшік, темекіге арналған балшық, киіз үйдің ойып жасалған есіктері бар. Қарақалпақ киіз үйлерін безендіруге арналған кілем бұйымдары – өрнекті «белдеу» және «ақ-бастур» жолақтары ерекше қызығушылық тудырады, оларды жасау үшін бедерлі қада тоқудың бірегей техникасы қолданылады. Жібекпен, моншақпен және інжу-маржанмен кестеленген аты жоқ халық шеберлерінің қолдары «сәукеле» — тойға арналған бас киімдер, ұлттық киімдер, шағын шай пакеттері. Және, әрине, көне қарақалпақ күміс зергерлік бұйымдарының ең бай коллекциясы серуен және көгілдір түсті кірістірулермен ешкімді бейжай қалдырмайды.
Бүгінгі күнге дейін И.В.Савицкий атындағы Қарақалпақстан Республикасы өнер музейі республикадағы туристер ең көп келетін нысан болып табылады. Музейге жыл сайын 70 000-ға жуық адам келеді, оның 3 мыңнан астамы шетелдіктер болса, олардың келудегі басты мақсаты – мұражай.